Angielski w Plastusiu

ANGIELSKI CODZIENNY z Panią Natalią

 

Jest taki etap w życiu człowieka, kiedy nauka dzieje się w trybie wyjątkowo odruchowym. To właśnie przedszkolaki doświadczają tego niezwykłego w rozwoju okresu, kiedy ich główki chłoną wiedzę w tempie najnowocześniejszego pociągu, do tego mają szansę, przy odrobinie wsparcia, utrwalić ją na dłużej – m.in. dzięki porządkowaniu poszczególnych jej elementów, użyciu w zmieniającym się kontekście. Moim zadaniem jest zadbanie o kontekst i tworzenie dla Państwa Dzieci zabaw, dzięki którym nauka języka angielskiego po prostu się dzieje. Zajęcia to codzienna zabawa uwzględniająca użycie podstawowego (maluchy i średniaki) oraz rozszerzonych (starszaki i zerówka) słownictwa oraz zwrotów. Korzystamy z pomocy w postaci książek, historyjek obrazkowych, flashcards (kart obrazkowych), gier oraz wielu, wielu przedmiotów codziennego użytku, aby spotkania z językiem angielskim były ciekawe i angażujące.

GRAMATYKA

Posługujemy się w dużej mierze czasem Present Simple dla mówienia o teraźniejszości oraz zwyczajach, niemniej wiele materiałów poszerza kontekst o czasy przeszłe Past tenses oraz przyszły Future Simple. Konstrukcje zdaniowe to twierdzenia, pytania oraz potwierdzenia lub przeczenia.  Dzieci poznają rzeczowniki z poszczególnych kategorii tematycznych, posługują się czasownikami. Liczenie, użycie przymiotników dzieje się jakby przy okazji wspomnianego wyżej trzonu składającego się z podmiotów i orzeczeń J

Uczymy się przydatnych zwrotów, zasad używania liczby mnogiej, stopniowania i porównywania przymiotników; pojawią się też phrasal verbs (czasowniki frazowe).

W ramach zajęć Dzieci poznają elementy kultury brytyjskiej (ale i innych krajów anglojęzycznych) i będą miały okazję zasłuchiwać się w cudownych pozycjach czytelniczych wybitnych autorów książeczek dla najmłodszych.

Zapraszam Dzieci do wspólnej zabawy a Rodziców do uciechy z efektów 🙂

Natalia Wall

 

 

 

 

 

ANGIELSKI ŚRODOWY z Panią Kamilą

 

Cykl zajęć anglojęzycznych (dla 4-5-6 latków)  STORY TIME  opiera się na trzech filarach efektywnego uczenia się dodatkowego, drugiego  języka : zaangażowaniu, motywacji i wyzwaniu. Bazując na słownictwie związanym z otaczającym nas światem (pory roku, pogoda, ubrania żywność itd), słownictwem w większości znanym dzieciom, będziemy układać historyki, bawić się językiem, komunikować się po angielsku. Postacią, która stanie się przewodnikiem i naszym pomocnikiem będzie Sherlock Holmes. Niczym prawdziwi detektywi staniemy przed wyzwaniem znalezienia zaginionych przedmiotów. Dzieci staną się narratorami i bohaterami wymyślonych historii. Spryt, spostrzegawczość, dociekliwość i wiedza – ze wszystkich tych  atrybutów Sherlocka Holmesa będziemy korzystać, by zmotywować dzieci do interakcji po angielsku. Rozumienie i zadawanie pytań, spontaniczne reagowanie, komunikacja i  wyrażanie myśli w innym języku -to główne cele środowych spotkań.

Wrzesień: in the garden (w ogrodzie) Where is the gold apple ? //Gdzie jest złote jabłko? 

Październik: in te forest (w lesie ) Where is the best mushroom? // Gdzie rośnie najlepszy grzyb?

Listopad: It often rains in London (W Londynie często pada) Where is my umbrella? \\ Gdzie moja parasolka?

 Grudzień: Christmas time Where is Santa? // Gdzie jest Mikołaj?

Kamila Górecka

 

.